18 Aralık 2014 Perşembe

Kelime ezberleme teknikleri

Sizce İngilizce kelime ezberlemenin en kolay yolu nedir? Bireysel olarak kelime ezberlerken hangi yöntemleri kullanıyorsunuz?

"Kelime ezberlemek aslında zor değil. Ilk başlarda zor sanırdım ama akılda tutmanın kolay yollarını kendime görE keşfediince bu kolaylaştı. Daha öncede bu konuda açılan başlıklardaki gibi hikaye yazmak, anlamını hatırlatıcak kelime içindeki harflarden ipuclarI yaratmak ve benim için en önemlisi sık sık birilerine sordurmak..."

"Ust üst yapılan tekrarlardan daha iyisi yok bence. Ya da grup halinde ezberlemek. Bu bazen iki kelimenin de Ingilizce, bazen birnin Ingilizce birnin Türkçe oluşu. Kelimeyi başka bir yerde okuduğumda Türkçe yaptığım tamlamalar aklıma geliyor ve kelimenin anlamını hatırlıyorum."

"Yabancı forumlara katılıyorum ve bir konudaki fikrimi yazarken bolca yeni ogrendıgım kelımelerı kullanıyorum, bunun dısında best-seller kitapları okumak da bazen çok işime yarıyor..KPDS'ye dair kelimeleri ise bolca test çözersem çabuk ezberliyorum. Ne kadar çok görürsem o kadar uzun süreli aklımda kalıyor."

"Bence önce bir defa kelime listesi hazırlanmalı. Oturup biraz ezberlemeye çalıştıktan sonra, kelimeler bulunulan mekanın herhangi biryerine yapıştırılmalı, böylece sürekli görerek aklımızda kalmasını saglarız. Ayrıca beynimizin kelimeleri daha kalıcı tutması için kelimeleri ilgimizi çekecek şekilde ayarlamalıyız.teşekkürler..."

"Bence kelime ogrenmenin en kalici yolu surekli yazmaktir. Kendime her sinav icin bir vocabulary olusturdum ve bu kelimeleri yorulmadin sıkılmadan defalarca yazarak tekrar ediyorum. Aynı zamanda bu kelimelerin msn encarta dictıonary'den telafuzlarını da bir program yardımı ile kaydedip bir de dinleyerek çalıştım mı tam kalıcı oluyor. Defalarca yazmanın her zaman faydasını görüyorum. Saygılarımla. "

"Bir sürü yöntem denedim ama en faydalısı benim için paragraf sorularını çözerken daha ii farkettim ki, paragraf soruları bana bir sürü kelime kazandırdı. En iyisi bu yöntemmis.. "

"Bir sürü dersten sorumlu olduğumdan fazla zaman ayıramıyorum kelime ezberlemeye. kpds puanıma yansıyamadı bu yüzden. Uyguladığım yöntemler işime yaradı ama en sevdiğim yöntemden, en sevmediğim yönteme sıralayayım:
1) Ingilizce kelimeyi Türkçe cümlenin içine direkt yerleştirmek.
2) Okuma parçasındaki bilmediğim kelimelerin anlamlarını üstüne yazıp, belli aralıklarla aynı parçayı okumak.(üstüne değil de, yapışan küçük kağıtların üstüne yazıp bir köşesine yapıştırma tavsiyesi aldım.)
3) Fotografik hafıza yöntemini uygulamak. Cevremdekiler genelde en çok bu yöntemden memnun. Hiçbirine ayırdığım zaman boşa gitmedi."

"Genelde, belirli aralıklarla kelimelerin Türkçe ya da Ingilizce anlamlarını soran programlar kullanıyorum, bu bayağı bir yararlı oluyor. Çünkü bir programın durmadan size bişeyler ezberletmeye çalışması yada hafızanızı zorlaması, sizin kağıdı kalemi alıp yeni sözcükler ezberlemeye çalışmanızdan daha yararlı olacaktır..."

"Ben kelime sorusu çözerek öğrenirdim. Zaten bir soru için sunulan beş şık beş kelime demek. Bildikerimi tekrar etmiş olurdum, bilmediklerimi de not ederdim bir kenara..."

"Çağrışım yapıyorum -bu kendiliğinden oluyor, gördüğüm bir kelimeyi unutmamak için kendimce oyununu/çağrışımını yapıyorum; bir çaba sarfetmiyorum.-, mesela "territory" toprak, bölge, alan demek. Terra Rosa topraklarından aklıma geliyor. Bazen hikâyesini uyduruyoruz sınıfta; çok eğlenceli oluyor."

"Soru çözerek en fazla ve kalıcı, hızlı kelime öğrenme olabilir, gerçi ben daha o sırrı çözmeye erişemedim ama.. ?"

"Valla hocam en iyisi çağrışım yapmak, ben hep böyle ezberlerdim tabi dersane hocamdan bunu kaptım, allah ondan da razı olsun.."

"Bence İngilizce kelime ezberlemek, ezberlediğimiz kelimeyi bir süre sonra unutmak demektir. Bu yüzden kelime ezberlemek yerine öğrenmeyi tercih edersek daha doğru olur. Nasıl mı? İşte ilk adım -bir dili öğrenmek için o dili konuşmak lazım. İçinizde ki yabancıyla konuşun ister sesli, ister sessiz. Size deli diyebilirler belki, ama cok etkili bir yöntem bence. "

"Ben de bu aralar kelime hazinemi geliştirmek istiyorum. Benim şu an kullandığım yol okuduğum kitaplarda geçen kelimeleri bir kağıda not ediyorum. Sonra onları excel tablosuna geçiriyorum. Anlamlarını yanına yazıyorum. Ne derece anlamını hatırlayacağıma göre yanına puan veriyorum. Excelde aldığı zorluk derecesine göre sıralama yaptırıyorum. En zor ezberleyeceğimi düşündüklerime ağırlık vererek puanını düşürmeye çalışıyorum. "

"Benim öğrencilerime tavsiyem, İngilizce günlük tutmaları oluyor ve en önemli şartım o gün çalışmaları esnasında karşılaştıkları ve bir kenara not aldıkları kelimeleri mutlaka günlüklerinde kullanmaları oluyor, böylelikle öğrendikleri kelimeleri kendi yaşantılarıyla ilişkilendirip, öğrenme kolaylığı sağladıklarını söylüyorlar. Bu arada gün içerisinde karşılanılan kelimeleri kullanabilecekleri bir olayları olmamış ise , herhangi bir konuda hayali bir hikaye yazıyorlar, ancak kendi ürettikleri. Günlüklerine hergün yazmaları şart değil ancak gün aşırı mutlaka yazmalılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder